maanantai 15. helmikuuta 2021

Vinkkejä aikuisen naisen hyvinvointiin

Kaupallinen yhteistyö Nextoryn kanssa. *sisältää mainoslinkkejä Aikuisen naisen hyvinvointi on laaja kokonaisuus, joka koostuu monesta eri osa-alueesta.  Tässä postauksessa nostan esille asioita, joista koen, että ne ovat vaikuttaneet positiivisesti minun, aikuisen naisen hyvinvointiin. 

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Puolukkasmoothie antaa päivään potkua

Aikuisen naisen hyvinvoinnin perusteet: Ravinto

Todellisuudessa ruokahuolto ja kaupassakäynti on jatkuvaa valintojen tekemistä. Omassa ruokataloudessa toimin niin, että suunnittelen viikon ateriat, teen kauppalistan ja ostan tarvittavat tuotteet. Ei tule heräteostoja varsinkaan sinne herkkuosastolle. Pyrin välttämään sokeria ja vehnää. Sallin itselleni kuitenkin satunnaisen herkuttelun, ei pidä olla liian ankara itselleen.

Olen viime vuosien aikana löytänyt smoothiet. Niin nopeaa, näppärää ja myös täyttävää, toki riippuu siitä, mitä tehosekoittimeen laittaa. Esittelen teille kaksi lempismoothieta.

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Smoothie on ravitseva ja terveellinen valinta

Ensimmäinen on keltavihreä energialataus. Laitan siihen hedelmiä (mitä kotoa löytyy), kurkkua, pähkinöitä sekä yhden pussin pakastesmoothieaineksia. Proteiinin saan *Foodinin vaniljanmakuisesta riisiproteiinijauheesta. Nesteeksi laitan vettä. Smoothie on joka kerta hieman erilainen, mutta niin hyvää. Jos haluaa makeamman vaihtoehdon, nesteeksi voi laittaa mantelimaitoa.

Toisessa smoothiessa on vähemmän ainesosia, mutta tämä on myös todella hyvää. Tähän laitan puolukoita, banaania, jouluisia mausteita inkivääriä ja kanelia. Banaanin tilalla olen käyttänyt myös mangoa ja päärynää. Makeutta ja proteiinia saan *Voimaruoka 360 suklaanmakuisesta proteiini-pähkinä-siemensekoituksesta. Nesteeksi tähänkin smoothieen laitan vettä.

Miten siellä ruudun toisella puolella, kuuluvatko erilaiset smoothiet sinun ruokavalioosi?

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Niin valoisaksi päivän saa lasi vihreää energiaa

Aikuisen naisen hyvinvoinnin perusteet: Liikunta ja lepo

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Kävely on hyödyllistä arkiliikuntaa

Olen tämän vuoden alusta aloittanut kävelyprojektin. Pyrin kävelemään kaikki kohtuulliset matkat. Itselleni kävely on sikäli helppo valinta, että koskaan ei tarvitse miettiä, menisinkö autolla tai kävellen, koska minulla ei ole autoa. Kävely on niin luonnollista liikkumista, huomaamatta tulee kilometrejä.

Lepo on myös tärkeää. Onkohan levon tarve  ikäkysymys? Olen omalla kohdalla huomannut, että aamuvuorojen aikana, jolloin herään noin klo 5.00, niin näinä päivinä minun on pakko ottaa iltapäivällä päikkärit. Vielä noin 5 vuotta sitten aamuvuoropäivät menivät ihan kevyesti ilman päikkäreitä. 

Aikuisen naisen hyvinvoinnin perusteet: Ikääntymisen tuomat muutokset

Tämä aihe, vaihdevuosista harmaisiin hiuksiin, siis alhaalta ylöspäin, on niin laaja, että tässä postauksessa otan esille vain muutaman asian.

Omalla kohdalla vaihdevuodet olivat todella helpot, en edes heti tajunnut, että se on nyt tässä. Nimittäin vapaus joka kuukausi kohdanneesta koettelemuksesta. Minulla ei ollut hikoilua, univaikeuksia tai mitään muutakaan. Korvaavia hormonihoitoja en ole koskaan käyttänyt. Mitä hiuksiin tulee, niin harmaita hiuksia on joka päivä enemmän. Juurikasvua pitää värjätä säännöllisesti ja pidemmän päälle värjääminen ei ole hyvä asia. Olenkin harkinnut, että pitäisikö tehdä kuten mrs60something ja muuttaa hiusväri harmaaksi. Kyseessä on kuitenkin niin iso päätös, että sitä pitää pohtia kunnolla. 

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Ikääntyessä otetaan kaikki konstit käyttöön 

Peiliin katsoessa sitä huomaa ajan väistämättömän kulun. Vanhenemiselle me emme mahda mitään, mutta onneksi kosmetiikkateollisuus on luonut tuotteita, joilla saa, jos ei muille kuin itsellensä, hetkellisen illuusion vanhenemisen hidastamisesta.

Olen nyt jonkun aikaa käyttänyt tätä *Face Roller-mikroneulausrullaa. Ensin hieman hirvitti, millaisia reikiä rulla tekee ihoon. Rulla tekee ihoon pienen pieniä vaurioita, joita keho alkaa korjaamaan tuottamalla kollageeniä ja elastaania. Näin uusi iho korvaa vanhan ihon. Miltä Face Roller sitten tuntuu? Ensinnäkään rullaa ei saa painaa, ota hento ote ja rullaa kevyesti. Iholle tulee kihelmöintiä ja pientä punoitusta. Kun laitat rullauksen jälkeen seerumin, iho rauhoittuu. 

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Kocostar prinsessaeliksiiriä silmien alle

Toinen tuote, minkä olen ottanut käyttöön, on silmien alle laitettavat *Kocostar Princess eye patch "fileet". Tuotteen virallinen kutsumanimi on hydrogeelinaamio, minusta ne vain tuntuvat ihan fileiltä. Koska fileissä on hydrogeeliä, fileet kosteuttavat ja kirkastavat ihoa. Fileet ovat todella kosteat, purkissa on pieni lusikka, jolla fileen saa pois purkista. Itse menin makuuasentoon, jolloin kostea ja liukas file pysyi paremmin paikallaan. Laitoin Nextorysta kirjan, Paikka hyvässä perheessä, kuulumaan. Ja melkein miltei nukahdin, olo oli niin rento. Muistathan, että tästä linkistä, koodilla kultturellimatkalaukussa, sinäkin voit kokeilla ilmaiseksi ja sitoumuksetta Nextorya 30 päivän ajan. 

Ohjeet aikuisen naisen hyvinvointiin.
Hydrogeelinaamio silmien alla hyvä kirja kuulumassa

 
Miten sinulla, onko jakaa meille muille hyvinvointivinkkejä?

Hupsista, helmikuu on jo puolivälissä, ihanaa lempi vuodenaikani, kevät, lähestyy.

Oikein mukavaa uutta viikkoa Sinulle! Kiitos, kun olet mukana 😊!
Lämpimästi tervetuloa uudet lukijat ❤️!                                                                  Päivi 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos vierailusta blogissani, tule toistekin!😊

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.